سیر تا پیاز ارور 15 ثانیه مادربرد ایسوس (usb device over current status detected)

خب کمتری کسی میش پیدا کرد که تو زمینه کامپیوتر و لپ تاپ درحال فعالیت باشه و با این ارور (usb device over current) مادربرد های ایسوس مواجه نشده باشه :

 

usb device over current status detected system will shut down in 15 seconds

چرا و چه زمانی این ارور را دریافت می کنیم؟

چیزی که از این ارور مشخصه وجود داشتن یک ایراد در قسمت یو اس بی و تشخیص جریان کشی بیش از حد از مسیر است که مادربرد برای جلوگیری از آسیب های احتمالی مادربرد را بعد از 15 ثانیه خاموش می کند و به شما اجازه ادامه مراحل بوت را نمی دهد !

خیلی اوقات این عیب و جریان کشی بیش از به درستی تشخیص داده می شود که ایراد محدود به سوکت یو اس بی – خازن های این مسیر – خرابی پی تی سی ها می شود

ولی بیشتر اوقات این عیب اشتباه تشخیص داده می شود !

چطور اشتباه عیب تشخیص داده می شود؟

یعنی ایرادی وجود نداره ولی اندازه گیری های ما اشتباه و در نتیجه تشخیص اشتباهی داریم و مادربرد به اشتباه فکر میکنه اتصالی دارید !

خب امروز ویدیو تهیه کردیم که سیر تا پیاز این ارور و مراحل خواندن این ارور و دلایل بوجود آمدن آن صحبت کردیم.

هرچند قبلا هم بصورت اجمالی درخصوص این ایراد صحبت کردیم ولی امروز ترفند ها و روش های عیب یابی با ولتاژ گیری و تست پوینت های ولتاژ ارائه کردیم

این ویدیو را ببینید و از آن نوت بگیرید ! روش های عیب یابی این ویدیو را اگر تمام و کمال بی آموزید زمان رفع مشکل ” usb device over current “مشکل کمتر از 2 دقیقه است !

این ویدیو بر روی مادربرد h81m-d r2.0 تهیه شده و روش های گفته شده برای تمام مادربرد ها کاربرد دارد .

 

این هم ویدیو سیر تا پیاز ارور usb device over current در مادربرد های asus :

 

14 پاسخ
  1. farhad
    farhad می گوید:

    سلام مهندس
    اول از بابت زحمات و مطالب مفیدی که در اختیار ما میگذارید سپاسگزارم .دوم اینکه من با روشی که تو ویدئو اموزش دادید عمل کردم و مشکل حل شد و مادربرد بالا امد اما وقتی که ریست کردم دوباره همون پیغام رو داد و از یو اس بی خطا گرفت . نکته اینکه هر بار بعد از دیدن پیغام بایوس رو پروگرام میکنم سیستم برای اولین بار بالا میاد و یو اس بی ها هم کار میکنه اما بعد از ریست و یا شات دان دوباره پیغام خطای 15 ثانیه یو اس بی برمیگرده .فکر میکنید مشکل از کجاست؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *