چطور رم کامپیوتر و لپ تاپ را تعمیر کنیم؟ – RAM SPD PROGRAM

تو این ویدیو کوتاه در خصوص مشکل شناسایی رم تو مادربرد ها و نحوه ی رفع عیب اون صحبت کردیم . درواقع محور اصلی این ویدیو نحوه ی تشخیص از طریق کد دیباگر و نحوه ی پروگرام RAM SPD یا فریمور رم ها صحبت کردیم

چطور باید RAM SPD ها را پروگرم کنیم؟

SPD  های استفاده شده در رم ها یک نوع ای سی حافظه است دقیقا از همان نوعی که برای بایوس مادربرد یا مانیتور و …. استفاده میشه و از طریق پروتکل I2C میشه باهاشون ارتباط گرفت درنتیجه دقیقا با همون روشی که بایوس پروگرم می کنید میتونید این ای سی های RAM SPD  را هم پروگرم کنید

با چه پروگرمری می تونم پروگرام ای سی های حافظه رم را پروگرم کنم؟

هر دیباگری که توانایی پروگرم ای سی های فلش و EEPROM را داشته باشه میتونید برای پروگرام RAM SPD هم استفاده کنید . حال اگه زیف نداشتید مثل من میتونید سیم کشی کنید و پروگرام را انجام دهید .

فایل های آن را از کجا دانلود کنم؟

منبع کاملی برای دانلود فایل ها پیدا نکردم در نتیجه بهترین روش استفاده از رم های مشابه است ( البته میتونیم خودمون هم براشون فایل SPD درست کنیم که فعلا درحال تست اون هستم اگر نتیجه داد حتما اشتراک میزارم)

آیا تعمیر رم به صرفه هست ؟

برای رم های باس بالا و ظرفیت بالا توجیه اقتصادی داره و قطعا بصرفه هست

دوستون دارم شاد و سلامت باشید

 

3 پاسخ
  1. سامی
    سامی می گوید:

    سلام استاد، امیدوارم حالتون خوب باشه و ممنون از ویدئو های بسیار ارزنده تون ، با ویدئویی که از شما دیدم مشکلم دوتا شده یکی اینکه من فایل Hex رم سالم رو ندارم و دوم اینکه پروگرمر بردهای AVR stk500 رو دارم به نظرتون میتونم موفق بشم رمم رو احیا کنم ؟

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *