قدرت بالای چیپست A9 اپل

نمودار متشکل از نتایج بنچمارک AnTuTu، خبر از قدرت بالای چیپست A9 اپل می دهد

امروز در بزرگترین شبکه اجتماعی کشور چین موسوم به «Weibo»، نموداری منتشر گشته که می توان اطلاعات مربوط به پایگاه داده بنچمارک AnTuTu به طور خلاصه در آن به نمایش کشیده شده اند.

در این نمودار، جدیدترین چیپست طراحی شده به دست اپل ملقب به A9 که در آیفون های 6s و نمونه پلاس آن بکار رفته، با کسب امتیاز ۱۲۳.۵۶۷ در جایگاه نخست قرار گرفته است.

با نگاهی گذرا به این نمودار می توان مشاهده کرد که رتبه دوم هم با چیپست A8X در اختیار اپل است؛ سیستم برچیپی که در آیپد ایر ۲ بکار گرفته شده بود. اما رتبه سوم به چینی ها می رسد. چیپست تازه معرفی شده «کایرین ۹۵۰» از هوآوی قادر به کسب امتیاز ۹۲۷۴۶ گشته و در رتبه سوم قرار گرفته است.

در مقام بعدی می توان چیپست توسعه یافته از سوی سامسونگ را دید که البته حدود یک سال پیش رونمایی شده و چندین ماه از بکار گیری اش در تلفن های همراه گلکسی اس ۶ و نوت ۵ می گذرد. اگزینوس ۷۴۲۰ سامسونگ توانسته با کسب امتیاز ۸۶۶۵۲، در رتبه چهارم قرار گیرد.

رتبه پنجم بنچمارک AnTuTu ولی تعلق دارد به پرحاشیه ترین چیپست سال ۲۰۱۵ با نام اسنپدراگون ۸۱۰ از کوالکام. این سیستم بر چیپ در سال جاری در پرچمداران بسیاری قرار گرفت و توانسته امتیازی معادل ۸۱۰۴۹ را به دست آورد.

در این نمودار می توان چیپستی از مدیاتک با کد MT6795 را نیز مشاهده نمود که از پردازنده ای ۸ هسته ای بهره برده، در مقام دوازدهم قرار گرفته و امتیاز ۵۴۴۹۹ را نیز کسب کرده است.

البته باید اشاره کرد که جای چند چیپست از جمله Helio X20 مدیاتک، A9X اپل و اسنپدراگون ۸۲۰ خالی است و در نمودار زیر بیشتر می توان چیپست های مرسوم تری که در تلفن های هوشمند سال ۲۰۱۵ قرار گرفتند را مشاهده نمایید.

Benchmark-tests-of-various-chipsets-has-the-Apple-A9-on-top

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *