debugger card

راهنمای کد های دیباگر

دانلود دفترچه ی راهنمای کد های دیباگر

همانطور که میدانید دیباگر یکی از تستر های ضروری در زمینه ی تعمیر مادربرد های پی سی میباشد که هرتعمیرکاری باید آن را داشته باشد و در تعمیرات از دیباگر کمک بگیرد .

دیباگر های مادربرد دستگاه هایی هستند که بر روی اسلت pci مادربرد وصل میشوند و در زمانی که مادربرد استارت میشود دیباگر یکسری کد هایی را بر روی سون سگمنت  نمایش میدهد .و تعمیرکار با دیدن کد مربوطه میتواند تا حدودی عیب یابی را محدود کند و مادربرد مربوطه را تعیر نماید.

دیباگر ها با توجه به مدل های مختلف قابلیت های مختلفی دارند که اگر فرصتی بود در مطلبی جداگانه به برسی انواع دیباگر ها و نحوه ی کار با انها خواهیم پرداخت .

کد هایی که در زیر برای شما اماده نموده ایم سری کامل از کدهای دیباگر میباشد که میتونید دانلود و مطالعه فرمایید و د زمان تعمیر مادربرد به این کد ها مراجعه و عیب یابی را در قسمت مشخصی محدود کنید.

اگر به کد هایی در تعمیرات برخورد کرده اید که برای شما یکم عجیب غریب بود و یا سوالی در تعمیرات مادربرد و کد های مربوطه داشتید در قسمت نظرات اعلام فرمایید.

امید موفقیت همه ی عزیزان.

دانلود دفترچه راهنمای کد های دیباگر

 

دفترچه فارسی کد های دیباگر

 

33 پاسخ
  1. صادق امجدی
    صادق امجدی می گوید:

    عالی بود ، اما اگر ترجمه کد ها به فارسی رو هم میزاشتید عالی تر میشد ^_^ ♥

    پاسخ
    • سبحان واحد
      سبحان واحد می گوید:

      ممنون بخاطر نظر خوبتون دوست عزیز.در ادامه مبحث تعمیرات اگر انشا… فرصتی بود حتما ترجمه کد ها هم درسایت قرار خواهد گرفت 🙂 موفق باشید.

      پاسخ
  2. ياشار
    ياشار می گوید:

    اصلانم خوب نبود اين كه باز نميشه افتضاح بود جمع كن لطفا

    پاسخ
    • سبحان واحد
      سبحان واحد می گوید:

      دوست من چرا خوب نبود ؟؟؟ باز نشدن فایل دلیل بر مفید بودن یا نبودن فایل نیست.
      بنده دانلود کردم و هیچ مشکلی نداشت
      لطفا برای حرفتون دلیل منطقی بیاورید
      باتشکر

      پاسخ
  3. بابک
    بابک می گوید:

    با عرض سلام و خسته نباشید.
    بنده یک پی سی دارم که ناگهان خاموش می شه با یک تستر ۴ بیت کامپیوتر رو برای پیدا کردن مشکل چک کردم و کد AAAc رو با هر سه چراغ روشن به من داد اما من این کد رو در دفترچه راهنما پیدا نکردم ممنون می شم اگر من رو راهنمایی کنید. با تشکر فراوان.

    پاسخ
    • سبحان واحد
      سبحان واحد می گوید:

      سلام و درود
      دوست من از دیباگر زمانی استفاده میشود که مادربرد شما بوت نمیکند
      خاموش شدن ناگهانی سیستم میتواند دلایل مختلفی داشته باشد و مهمترین علت ان هم حرارت است.
      اگر تعمیرکار هستید مواردی که عرض میکنم چک نمایید و اعلام نتیجه کنید تا بریم مرحله بعد در غیر این صورت باید سیستم شما توسط تعمیرکار تعمیر گردد.
      1- پاور تست شود
      2- حرارت سی پی یو اعلام شود
      3- فن سی پی یو چک و خمیر سیلیکن ان چک شود
      4 – حرارت چیپ های جنوبی و شمالی چک شود+خمیر سیلیکن انها
      5- حرارت gpu و فن کارت گرافیک چک شود
      موفق باشید

      پاسخ
  4. مهران
    مهران می گوید:

    روز بخیر.
    با سپاس فراوان، همان طور که دوستمون هم گفتند، اگر تا حد ممکن قسمت هایی از فایل ها ترجمه شود با اسم سایت هم تناسب بیشتری خواهد داشت.

    پاینده باشید

    پاسخ
  5. مصطفی
    مصطفی می گوید:

    سلام مهندس جان
    خسته نباشید
    ببخشید کد 3539 دیباگر به چه معنی است
    تشکر

    پاسخ
    • سبحان واحد
      سبحان واحد می گوید:

      سلام و وقت بخیر.
      کد 35 رو متاسفانه پیدا نکردم . کد 39 برای ارور باس pci و شناسایی کارت گرافیک هست که این کد رو رد میکنه . اگر مدل مادربرد را بفرمایید بهتر میتونم راهنمایی کنم همچنین مدل دیباگرتون.
      سپاس

      پاسخ
  6. مصطفی
    مصطفی می گوید:

    سلام با تشکر از شما جناب مهندس
    مدل مادربرد
    mb ELITE 945GCT-m2/1333

    پاسخ
    • سبحان واحد
      سبحان واحد می گوید:

      سلام و وقت بخیر.
      طبق تجربه شخصیخودم اصلانمیشه به کد های مادربرد های الایت اطمینان کرد و در 80درصد مواقع کد های اشتباه خوانده میشوند . در نتیجه بهتره ایراد را از روی بوق های مادربرد پیگیری کنید و ولتاژ های بلوک ها را چک کنید .
      برای اطمینان یکبار بایوس را پروگرام کنی .
      بدون رم بوق رم دارین؟ وقتی رم وصل میکنید چه بوقی دریافت میکنید؟

      پاسخ
  7. mehran
    mehran می گوید:

    خواهش دارم از دوستان که با بیان کلمات زشت که در شخصیت این عزیزان مثل اقا سبحان نازنین و بقیه دوستاش که اینقده زحمت میکشن و مطالب بسیار ارزشمند اینجا میزارن بدون هیچ چشم داشتی ، آزارشون ندن بینهایت از مطالب فوق العاده ارزشمندی که مدیران عزیز در این سایت میزان قدردانی میکنم . خیلی مطالب از اینجا یاد گرفتم و بخاطرش ازشون سپاسگزارم

    پاسخ
    • سبحان واحد
      سبحان واحد می گوید:

      ممنون از شما دوستان و همراهان عزیز که با حمایت هاتون قوت قلب میدید و مارو برای ادامه این مسیر همراهی میکنید
      امید موفقیت همه دوستان و همکاران عزیزم
      سپاس از شما

      پاسخ
  8. عباس
    عباس می گوید:

    درود ادمین عزیز، من دانلود کردم اما چیزی نفهمیدم از توضیح کدها.سیستم من خطای 96 و A8 داره. البته با چند بار ریستارت بالا میاد ، اما هر دفعه میخوام روشن کنم همین داستان هست. البته این مشکل جدیدا رخ داده واسه سیستم.ممنون میشم اگر راهنمایی کنید.مادربرد هم از خانواده ی ایسوس هست و مدل: X99 Deluxe

    پاسخ
    • سبحان واحد
      سبحان واحد می گوید:

      سلام عباس عزیز
      مواردی زیر را انجام بدید و نتیجه هرکدام را اعلام بفرمایید
      ابتدا مادربرد را clear cmos کنید.
      بعد از clear cmos کارت گرافیک را خارج کنید و پین های آن را با تینر فوری یا اسپری خشک تمیز کنید . همین کار را برای اسلات pci-ex هم انجام دهید.
      در انتها اگر نتیجه نگرفتید رم ها را هم تمیز کنید
      مشکلی که فرمودید بخاطر خطا در شناسایی کارت گرافیک هست.
      سپاس

      پاسخ
      • عباس
        عباس می گوید:

        درود ادمین عزیز، همانطور که فرمودید از گرافیک بود و چراغ گرافیک روی مادربورد روشن می موند و مانیتورها هم در همین حین خاموش می شدند البته.امروز صبح باز کردم و اسلات گرافیک روی مادربورد و پین های گرافیک و کابل های PCI رو هم تمیز کردم و دوباره جاگذاری کردم و خدارو شکر دیگه مشکلی پیش نیومد ، چند بار سیستم رو خاموش کردم و دوباره راه اندازی کردم ، مشکل رفع شد کاملا.بسیار ممنون و سپاسگزارم از شما و اینکه به سوال بنده پاسخ دادید و پیگیر بودید.بهترین ها را برای شما آرزو میکنم، همیشه پیروز و سربلند باشید.

  9. عباس
    عباس می گوید:

    سلام ارور 3935 روی مادربرد گیگا چه معنایی دارهاسلات ها پورت ها رو با تینر شستم مشکل حل نشد

    پاسخ
  10. پژمان
    پژمان می گوید:

    با سلام . بنده تعمیر کار برد های الکترونیکی هستم . چند وقت پیش پی سی رو اومدم استارت کنم تا کلید کیسو زدم پاورم اتصالی کرد وفیوزش سوخت. یک پاور سالم انداختم روشن میشه ولی تصویر نمیاد . کارت گرافیک و تست کردم و با گرافیک انبرد هم همونجوره . سی پی یو داغ نمیشه . دیباگر ندارم . با تست ولتاژهای سوکت در حالت روشن مشخص شد تمام ولتاژها روی سوکت عادی هستند. رم هم تست کردم . مشکل دیگه اینکه چند سالی میشه که بازر پی سی کلا صدا نمیداد همینجوری کار میکرد . پس الان من از روی بوق هم نمیتونم تشخیص بدم . با بررسی که انجام دادم یک عدد ماسفت اتصال کوتاه بود تعویض شد . ولی مشکل همچنان پابرجاست .ماسفتهاییر که ولتازهای CPU را تامین میکنن هیچکودوم خروجی ندارن . در صورتی که ولتازهای ورودی به ماسفت ها سالم و12 ولت هستند. چیزی که من فهمیدم چیپ های مربوط به درایور های ماسفت ها کار نمیکنن . مدل مادر بورد m2n68-la (narra5)

    پاسخ
  11. پژمان
    پژمان می گوید:

    در ضمن من تجربه تعمیر یا عیب یابی مادر بورد هم ندارم . بایوس هم پاک شد . اگر بایوس هم مشکل نرم یا سخت پیدا کرده باشه برای پروگرام کردنش پروگرامر مخصوص میخواد که برای بنده که شغلم تعمیرمادربورد نیست صرفه نداره که تهیه کنم . کلا خواستم نظر شما رو هم بدونم . با سپاس فراوان

    پاسخ
    • سبحان واحد
      سبحان واحد می گوید:

      پژمان عزیز سلام
      خیلی مشتاق هستم بتونم بهتر راهنماییتون کنم ولی متاسفانه بخاطر محدودیت هایی که فرمودید نمیتوان تست هایی انجام داد تا بتوان محدوده عیب را مشخص کرد
      سپاس

      پاسخ
  12. بابک
    بابک می گوید:

    درود بر شما
    مادربرد Abit مدل ab9 بوت میشه و تصویر هم میده و حتی بازر به هنگام بوت شدن تک بوق سلامت سیستم هم میزنه، اما دیباگری که روش گذاشتم اولا کد FFFF میده و ضمنا چراغ های RST و IRDY و CLK و FRAME همه بصورت البته خفیف و کم نور روشن هستند. اما مشکلی در خود سیستم مشاهده نمیشه یعنی هم براحتی ریستارت میشه کرد و هم خاموش و روشن. پرسش من از شما استاد گرامی اینه که الان این مادربرد بالاخره سالمه یا یه چیزیش میشه؟ یا شایدم دیباگر قاطی کرده؟
    سپاس از شما

    پاسخ
  13. mohamad
    mohamad می گوید:

    سلام ممنون بابت این اطلاعات مفید من سیستمم رو تازه خریدم ولی روی دیباگر مادر بورد اکثرا روی 04 هست ویه موقع های روی 03 و یه موقع هایی هم میره روی A0 این معمولا بین این 3 تا کد میچرخه ویکم نگران چون سیستم رو تازه گرفتم نظر شما چیه به نظرتون مشکلی هست؟ همین الان در حال حاضر 03 هست ولی معمولا رو 04 هست یکم گیج شدم راستیتش ممنون میشم راهنماییم کنید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *