بررسی مختصر از مادربرد ASUS B150 PRO GAMING/AURA:

این مادربرد میان رده 450 هزار تومانی که در حال حاضر یک از گران قیمت‌ترین مادربردهای مبتنی بر چیپست Intel B150 موجود در بازار محسوب می‌شود در عین حال دارای قابلیت ها و امکاناتی است که مشابه آن تنها در مادربردهای رده بالا و گران قیمت مشاهده می شوند. امروز در این بررسی قصد داریم ضمن معرفی آن عملکرد و کارایی آن را از زوایای مختلف محک بزنیم. با ما در سایت Persianrepair همراه باشید …

 

 

مقدمه

اگر بررسی‌های اخیر شهر سخت افزار را در بخش مادربرد دنبال کرده باشید به خاطر دارید که تا کنون از پلتفرم جدید مبتنی بر معماری Skylake اینتل با بررسی 3 مادربرد پرچم دار رده بالا و البته دو مورد گران قیمت مبتنی چیپست Intel Z170 در خدمتتان بودیم؛ اما کم‌کم با ورود پردازنده‌های میان رده و رده پایین و ارزان قیمت مبتنی بر معماری Skylake و سوکت LGA1151 و همچنین مادربردهای خوش قیمت مبتنی بر چیپست های H110/B150/H1170 حالا دیگر کاربرانی که برای خرید دسکتاپ با محدودیت بودجه مواجه هستند نیز می‌توانند از قابلیت‌ها و ویژگی‌ها متعدد پلتفرم جدید کمپانی اینتل بهره‌مند شوند.

ASUS Logo

کمپانی ASUS که مثل همیشه برای این پلتفرم نیز سنگ تمام گذاشته است، امسال با تنوع به مراتب بیشتری نسبت به نسل‌های قبل به طراحی و ساخت مادربردهای رده متوسط و پایین مبتنی بر سوکت LGA 1151 پرداخته است. یکی از ویژگی‌های برخی مدل‌های رده متوسط مادربردهای جدید کمپانی ASUS نظیر سری PRO GAMING، برخورداری آن‌ها از امکانات و قابلیت‌های محوری مادربردهای رده بالای گیمینگ آن هم با قیمت تمام شده به مراتب کمتر است. از جمله مهم‌ترین این امکانات می‌توان به نورپردازی با استفاده از LED های RGB، سیستم‌های صوتی مدرن و باکیفیت، تجهیزات شبکه جدید و پرسرعت، قطعات مدرن و باکیفیت به کار رفته در مدارات رگولاتور ولتاژ، پشتیبانی از پورت‌های بسیار پرسرعت جدید همانند USB 3.1، M.2 و SATA-Express برای اتصال تجهیزات جانبی و ذخیره سازی مدرن و همراه داشتن نرم افزاری‌های متعدد کاربردی برای کنترل و مانیتورینگ سخت افزاری و گیمینگ اشاره کرد.

2

کمپانی ASUS تا همین حالا که در حال نگارش این بررسی هستیم تنها بیش از 23 مدل مادربرد مبتنی بر چیپست Intel B150 معرفی و اغلب آن‌ها را روانه بازار کرده است. در این بین 5 مدل از سری PRO GAMING هستند که در این رویو قصد داریم به بررسی عملکرد و کارایی مدل B150 PRO GAMING/AURA بپردازیم. این مدل 130 دلاری که البته در کشور با قیمت حدودی 450 هزار تومان به فروش می‌رسد در حال حاضر یک از گران قیمت‌ترین مادربردهای مبتنی بر چیپست Intel B150 موجود در بازار محسوب می‌شود. در واقع رنج قیمت این مادربرد به‌گونه‌ای است که تقریباً با همین قیمت می‌توان یک مادربرد مبتنی بر چیپست Intel Z170 ولی با حداقل امکانات و قابلیت‌ها خریداری کرد؛ اما با تمامی این تفاسیر مادربرد ASUS B150 PRO GAMING/AURA به دلیل امکانات و قابلیت‌های متعددی که برای آن در نظر گرفته شده است ارزش خرید بسیار بالایی دارد. از مهم‌ترین قابلیت‌ها و امکانات این مادربرد خوش قیمت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نورپردازی بسیار خلاقانه و کم نظیر با استفاده از RGB LED
  • پشتیبانی از جدیدترین و پرسرعت‌ترین درگاه‌های انتقال اطلاعات مانند USB 3.1 Type-c و M.2 Socket 3
  • سیستم صوتی مدرن و بسیار باکیفیت SupremeFX
  • تجهیزات شبکه مدرن مبتنی بر چیپست جدید I219-V کمپانی اینتل به همراه پشتیبانی از LANGuard و نرم افزارهای اولویت بندی ترافیک گیمینگ شبکه
  • همراه داشتن نرم افزارهای متعدد مانیتورینگ و کنترل سخت افزاری و گیمینگ
  • برخورداری از باکیفیت‌ترین و در عین حال مدرن‌ترین قطعات در مدارات رگولاتور ولتاژ
  • پشتیبانی از سامانه‌های متعدد ایمنی برای جلوگیری از آسیب دیدن مادربرد در شرایط مختلف

همان‌طور که ملاحظه می‌کنید این مادربرد خوش قیمت تقریباً اکثر ویژگی‌ها و قابلیت‌های مادربردهای گیمینگ رده بالا را با خود به همراه دارد.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *