ساده ترین روش برای تمیز کردن فضای بین دکمه های کیبورد!

همواره تمیز کردن بعضی لوازم بسیار دشوار است و معمولا از خیر آن ها می گذریم که همین اقدام باعث از ریخت افتادن و کاهش کارایی وسیله میشود. یکی از این وسیله ها که به علت دشواری و عدم دانستن راهکار مناسب همیشه در حین نظافت به آن توجه نمیشود کیبورد کامپیوتر و مخصوصا فضاهای بین دکمه های آن است.

هیچ اتفاقی نمی افتد اگر گاهی نیز نیم نگاهی به وسایل دور و برمان که کمتر به آن ها توجه می شود بیاندازیم و دستی به سر روی آن بکشیم تا هم بر زیبایی بصری آن بیفزاییم و هم آلودگی را از آن دور کنیم. اکثر ما هنگامی که به نظافت کامپیوتر خود میپردازیم فقط نهایتا با کشیدن دستمال گردگیری بر روی کیبورد از آن می گذریم غافل از این که مهمترین قسمت کیبورد فضای خالی بین دکمه هاست که با نفوذ گرد و خاک به داخل این مدخل ها باعث کاهش عمر و عدم عملکرد درست و کاهش حساسیت دکمه ها می شود.

اگر راهکار شما برای کاهش گرد و خاک برعکس کردن کیبورد و تکان دادن آن است لطفا دست نگه دارید. یکی از بهترین راه ها برای نظافت همه ی شیارها و فضاهای بین دکمه های کیبورد استفاده از وسیله ایست که معمولا در خانه همه ی ما یافت می شود : نوار چسب!

چه نوع نوار چسبی مناسب است؟

بهترین نوع چسب نواری چسبی با چسبندگی پایین است تا به راحتی کنده شود. همچنین هرچه چسب باریک تر باشد بهتر است. برگه های نوت چسبدار نیز برای این کار توصیه می شود.

چگونه کیبورد خود را با این روش تمیز کنیم ؟

تمیز کردن کیبورد با چسب نواری بسیار راحت است. در اینجا به شما چگونگی چسباندن چسب برای از بین بردن گرد و خاک را آموزش می دهیم :

1.یک قسمت حدودا دو سانتی از نوار چسب جدا کنید و از وسط تا کنید به نحوی که طرف های غیرچسبناک در داخل قرار گیرند و دو طرف چسبدار به سمت بیرون باشند.

2.چسب را بر روی لبه های کلید ها به سمت داخل سر دهید و چند با به عقب و جلو بکشید.

3.تیکه چسب را خارج کنید و دوباره برای کلید بعدی همین عمل را انجام دهید تا تمامی کلیدها تمیز شوند؛ هرزمان که احساس میکنید که چسب کاملا مملو از گرد و خاک شده است آن را تعویض کنید.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *