تعداد کاربران ویندوز 10 از مرز ۱۲۰ میلیون نفر گذشت

تعداد کاربران ویندوز 10 از مرز ۱۲۰ میلیون نفر گذشت

پس از گذشت سه ماه از زمان انتشار نسخه‌ی نهایی ویندوز ۱۰، حال آمارها حاکی است که این نسخه از ویندوز روی بیش از ۱۲۰ میلیون دستگاه کامپیوتر نصب شده است. یقینا با ارائه‌ی بروزرسانی‌های جدید برای این سیستم ‌عامل، تعداد افرادی که این نسخه از ویندوز را دریافت خواهند کرد، افزایش خواهد یافت.

مایکروسافت سه ماه پیش نسخه‌ی نهایی ویندوز ۱۰ خود را منتشر کرد. تاکنون این نسخه از ویندوز روی بیش از ۱۲۰ میلیون دستگاه کامپیوتر نصب شده است و انتظار می‌رود با ارائه‌ی بروزرسانی‌های مربوط به ویندوز ۱۰، شاهد افزایش تعداد کاربران سیستم عامل ویندوز ۱۰ مایکروسافت باشیم. برای مثال می‌توان به بروزرسانی ماه نوامبر اشاره کرد که در آینده‌ی نزدیک در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. بسیاری از کاربران در انتظار عرضه‌ی این بروزرسانی برای نصب ویندوز ۱۰ هستند. همچنین باید به میلیون‌ها دستگاه کنسول بازی ایکس باکس وان اشاره کرد که به ویندوز ۱۰ بروزرسانی خواهند شد. براساس اطلاعات ارائه شده ویندوز ۱۰ در تاریخ ۱۲ نوامبر یا همان ۲۱ آبان ماه عرضه خواهد شد که به طور حتم بسیاری از گیمرها در انتظار دریافت و استفاده از این نسخه‌ی ویندوز هستند.

در هفته‌ای که گذشت مایکروسافت بروزرسانی جدیدی را در قالب یک بیلد جدید از ویندوز ۱۰ در اختیار کاربران عضو برنامه‌ی اینسایدر قرار داد. بیلد ۱۰۵۷۶ که هفته‌ی گذشته عرضه شده دارای تغییرات چندان گسترده‌ای نیست، اما از نظر پایداری پیشرفت‌های زیادی را به خود دیده است. یکی دیگر از قابلیت‌های جدید اضافه شده در بیلد جدید ویندوز ۱۰، Edge-Castنام دارد. با استفاده از این ویژگی می‌توان انواع استریم‌های ویدیویی در حال پخش روی مرورگر اج را از طریق دستگاه‌هایی که از میراکست پشتیبانی می‌کنند، پخش کرد.

براساس اعلام مایکروسافت، سیستم عامل ویندوز ۱۰ از سال آینده بصورت خودکار روی سیستم کاربران دانلود شده، اما نصب آن نیازمند اجازه‌ی کاربر خواهد بود. ردموندی‌ها در این خصوص چنین اظهار نظر کرده‌اند:

از سال آینده‌ی میلادی، ویندوز ۱۰ به عنوان یک بروزرسانی عادی به کاربران پیشنهاد داده خواهد شد، یعنی دریافت بروزرسانی ویندوز ۱۰ براساس سیاست‌های تعیین شده توسط کاربر در قسمت دریافت بروزرسانی‌ها بوده و در صورت تنظیم آن روی حالت خودکار، کاربران این نسخه از ویندوز را بصورت اتوماتیک دریافت خواهند کرد. پس از پایان دانلود، کاربران مختار خواهند بود تا اجازه‌ی نصب این نسخه را صادر کرده یا از آن خودداری کنند. در صورت موافقت با نصب این نسخه از سیستم‌عامل، می‌توان تا ۳۱ روز، وضعیت سیستم را به بهره‌گیری از آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل پیش از بروزرسانی بازگرداند.

یکی دیگر از قابلیت‌هایی که در آینده‌ به ویندوز ۱۰ اضافه خواهد شد، Redstone نام دارد. با استفاده از این ویژگی که کاربردی شبیه به کانتینوم دارد، می‌توان برای مثال تماس‌های تلفنی وارد شده به گوشی هوشمند ویندوزی را از روی پی‌سی یا گجت‌های دیگر مبتنی بر ویندوز ۱۰ پاسخ داد. از جمله‌ قابلیت‌های دیگری که مایکروسافت در پی عرضه‌ی آن به کاربران است، امکان انتقال محتوا و ادامه‌ی کار در یک اپلیکیشن واحد، روی سیستم عامل ویندوز ۱۰ موبایل و ویندوز ۱۰ است. برای مثال فرض کنید که در حال کار روی اپلیکیشن ایمیل روی گوشی ویندوز ۱۰ خود هستید، پس از مدتی تصمیم می‌گیرید تا به ویندوز ۱۰ روی لپ‌تاپ خود منتقل شده و کارهای خود را از این طریق به انجام برسانید، در این لحظه کافی است تا روی ویندوز ۱۰ خود اپلیکیشن ایمیل را انجام دهید و ویندوز ۱۰ بصورت خودکار محتوای در حال نمایش روی گوشی هوشمند را در اپلیکیشن در حال اجرا روی ویندوز ۱۰ به شما نمایش خواهد داد. همچنین باید به مرورگر اج نیز اشاره کرد که می‌توان با استفاده از این قابلیت به انتقال راحت‌تر بین گجت‌ها پرداخت.

مایکروسافت همچنین اعلام کرده که بروزرسانی Threshold 2 ویندوز ۱۰ را در تاریخ دهم نوامبر منتشر خواهد کرد. با استفاده از این بروزرسانی کاربرانی که در هندوستان قرار دارند، می‌توانند از کورتانا استفاده کنند.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *