لیست i/o های مشابه

ای سی I/O یکی از مهمترین ای سی های مادربرد ها میباشد که وظایف بسیار زیادی را بر عهده دارد که اگر بخواهیم تمام وظایف این ای سی را به طور خلاصه بیان کنیم اینگونه میتوانیم بگوییم که ” این ای سی وظیفه ی کنترل تمامی ورودی / خروجی ها را بر عهده دارد” البته وظایف این ای سی فراتر از چیزی که گفته شد است .

انشاالله در فرصتی مناسب به تفصیر این ای سی خواهیم پرداخت.

در واقع این ای سی با توجه به اینکه حجم بالایی از دیتا را پردازش میکند در نوسانات ناچیز ولتاژ و جریان های لحظه ای و … به راحتی اسیب دیده و میسوزد که نیاز است تعویض شود تا مادربرد یا لپ تاپ دوباره قابل استفاده باشد.

نکته ی مهمی که در زمان تعویض این ای سی باید مد نظر داشته باشیم این است که این ای سی شماره ی خاصی دارد که باید حتما حتما مدل خودش جایگزین ان شود.

معمولا در ردیف اول این ای سی نام شرکت سازنده برای مثال ITE

در ردیف دوم مدل ای او نوشته میشود برای مثال IT8586E

در ردیف سوم هم کد های مخصوصی نوشته میشود که برخی از ویژگی های ای سی را تعیین میکند . برای مثال 1349-FXA

chip-ite-for-lenovo-it8586e-fxa-new

chip-ite-for-lenovo-it8586e-fxa-new

در زمان تعویض این ای سی باید این سه ردیف مدل که گفته شد حتما حتما با نمونه ای که قصد تعویض داریم یکی باشد در غیر این صورت ممکن است مادربرد استارت نشود و اگر هم استارت شود بوت نخواهد شد و اگر هم در مواردی بوت هم شود ممکن است برخی از قسمت های لپ تاپ یا مادربرد به درستی کار نکند یا لپ تاپ هنگ کند .

به همین دلیل تعویض این ای سی و پیدا کردن شماره و مدل دقیق ان ممکن است در مواردی مشکلاتی بوجود اورد. ما در اینجا برخی از مدل ها و مشابه انها را قرار داده ایم که میتوانید در زمان تعمیرات از انها به جای یکدیگر استفاده نمایید

 

لیست IO های مشابه در لپ تاپ

8 پاسخ
  1. حامد
    حامد می گوید:

    سلام
    خسته نباشی
    البته همین هم برای ما زیاد است و تشکر می کنیم لی نوشتی جزوات اموزشی ما حول ورمون داشت
    با سپاس

    پاسخ
  2. یاسین
    یاسین می گوید:

    ممنون از مطلب خوبتون. فقط زمانی که نمیدونیم چه سی پی یویی برای مادربورد مورد نظر بندازیم چی؟ مثلا از کجا بدونیم برای مادر برد ما چه سی پی یوهایی میخوره و یا برعکس که از کجا بدونیم سی پی یویی که در دست داریم مناسب کدام مادر برد ها هستند.

    پاسخ
    • سبحان واحد
      سبحان واحد می گوید:

      درود
      مدل مادربرد را در گوگل به همراه ساپورت سرچ کنید به صفحه اطلاعات مادربرد هدایت خواهید سد از تب ساپورت اطلاعات مورد نیاز در دسترس است
      سپاس

      پاسخ
  3. محمدزاده
    محمدزاده می گوید:

    سلام. آی سی I/O FINTEK F71882FG رو نیاز دارم .اینترنت رو زیر و رو کردم . فقط توی سایت چیپ ایران اسمی ازش بود که اونم ناموجود زده. مشابه نداره مهندس؟

    پاسخ
  4. مهدی قاسمی
    مهدی قاسمی می گوید:

    سلام ای سی آی او لب تاب من it8517e هستش اگر همین مدل گیر بیارم حله یا باید عدد ردیف سوم هم یکی باشه با تشکر

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *