دفترچه فارسی کد های دیباگر

دفترچه فارسی کدهای دیباگر

دانلود دفترچه راهنمای فارسی کدهای دیباگر

bios چیست

پیش از این در مورد بایوس در نوشته های جلسه اول تعمیر مادربرد ، راهنمای کد های دیباگر ، دیباگر چیست به طور مفصل بحث نموده ایم و توضیحاتی را ارائه نمودیم. در این نوشته هم نگاهی گذرا به بایوس می اندازیم. علت اینکه انقدر در مورد بایوس توضیح میدم این است که بایوس از قطعات بسیار مهم در مادربرد محسوب میشود و تمامی کد هایی که ما بر روی دیباگر ملاحضه میکنیم از بایوس خوانده میشود.

بایوس:

بایوس قسمتی از نرم افزار است که به صورت دائمی بر روی چیپی بر روی مادربرد دخیره میشود(نحوه ی دخیره سازی نیز توسط پروگرامر انجام میشود).زمانی که کامپیوتر پاور میشود اولین کاری که post انجام میدهد این است که شروع به خواندن اطلاعات موجود در بایوس میکنم و با توجه به اطلاعات موجود در بایوس شروع به تست سخت افزار ها میکند. اطلاعات بیشتری در مورد post نیاز دارید؟کلیک کنید)

برای مثال در صورتی که ولتاژ های سیستم مناسب باشد، post کارت گرافیک، پردازنده ، رم و منبع تغذیه مربوط به هر بلوک را بازبینی میکند ،در صورتی که مشکلی وجود داشته باشد مراحل post متوقف شده و ما را با کد هایی خاص یا بوق هایی رمز گونه از ایراد مطلع میسازد. اگر همه ی قطعات سالم باشند شما بر روی مانیتور صفحه ی startup را ملاحضه خواهید نمود.سپس به ادامه ی مراحل بوت خواهد پرداخت از جمله شناسایی سخت افزار های دیگر ، پیکربندی قطعات دیگر و …

چندین مورد دوستان عزیزم به صورت ایمیل و در پست راهنمای کد های دیباگر درخواست دفترچه ی فارسی کد های دیباگر را داشتند.از همین جهت تلاش کردیم 90 درصد کد های مهم و کاربردی و مواردی که در بسیاری از موارد به انها بر میخوریم را ترجمه و در اختیار شما کاربران پرشین ریپیر قرار دهیم.

تمامی فایل ها را بنده خودم ترجمه نمودم تا حد امکان انرا ویرایش نمودم با این حال اگر اشکالی در ترجمه بود بفرمایید تا رفع گردد.

در مورد کد های دیباگر هم اگر به کد های عجیب غریب برخوردید و یا کد هایی که در دفترچه کد ها موجود نبود میتوانید در قسمت نظرات همین بخش بپرسید تا باهم برسی و مشکل را رفع کنیم.

دفترچه راهنمای کدهای فارسی دیباگر را هم اکنون از لینک زیر دانلود نمایید:

 

 

27 پاسخ
  1. mansourmofidi
    mansourmofidi می گوید:

    با سلام.واقعا ازتون تشکر میکنم بابت سایت خوبی که راه انداختین وآرزوی موفقیت براتون دارم.
    لطفا یه پستی بزارین که تعمیرکاران محترم ، نمونه از تعمیرات و تجربیات خودشون رو بتونن در اختیار دیگر همکاران بزاران.ممنون

    پاسخ
    • سبحان واحد
      سبحان واحد می گوید:

      سلام و درود و سپاس فراوان
      چشم حتما دوست من پیشنهاد بسیار خوبی دادین و حتما رسیدگی و در اولین فرصت بخشی از سایت را به همین قسمت اختصاص خواهم داد:)

      پاسخ
  2. Dewey Kamen
    Dewey Kamen می گوید:

    What a broker does is find individuals and also coordinators which often best go with those desires.

    پاسخ
  3. Arturo Ormonde
    Arturo Ormonde می گوید:

    Self-employed or people who have medical conditions normally seek the help of a health insurance brokerage. Thanks for your text.

    پاسخ
  4. باروتی
    باروتی می گوید:

    سلام ترجمه این جزوه غیر فنی و پر از اشکال می باشد از این جزوه تون ناراضی هستم اصلا بدرد کار نمی خورد با گوگل ترجمه کردین ، این جور کارها ارزش کارتون را زیر سوال میبره

    پاسخ
    • سبحان واحد
      سبحان واحد می گوید:

      سلام و وقت بخیر
      ممنون از نظرتون. ترجمه از گوگل نیست قربان بصورت تخصصی بر اساس زبان تخصصی ترجمه شده اینکه بخشی از موارد براتون نا مفهوم یا گنگ هست دلیل بر ترجمه نامناسب نمیتونه باشه و احتمالا نیازه کمی اطلاعات این رشته رو بیشتر کنید
      به هر حال اگر از خرید این جزوه ناراضی هستید از قسمت تماس با ما یک درخواست به همراه شماره خرید و شماره کارت برای بنده ارسال نمایید تا مبلغ جزوه برای شما عودت داده شود
      سپاس

      پاسخ
  5. باروتی
    باروتی می گوید:

    6037********6979بنام ******لطفا هزینه این جزوه را عودت بدهید من تمام آموزش های شما را تهیه کردم این جزوه شما اصلا قابل استفاده برای من نیست

    پاسخ
  6. جواد
    جواد می گوید:

    آقای مهندس سلاممنم یکی از کار آموزانی هستم که تمایل دارم بقول خود شما تعمیرکار حرفه ای بشوم… درواقع شما اولین فیلم آموزشی را هم برایم ایمیل فرمودید که دستتون درد نکنه … امروز با اشتیاق تمام فایل کدهای دیباگر رو از استاد خودم خریداری کردم اما متاسفانه هیچی ازش نفهمیدم ولی آموزش رایگان سایتی دیگر خیلی بدردم خورد حتی امروز یک کامپیوتر را هم با آن رفع اشکال کردم… بعنوان مثال کدی که دیباگر نشان میداد (00 ) بودکه در فایل راهنمای جنابعالی نوشته بود(کنترل int 19 boot loader) خب این برای منکه کارآموز این کار هستم، فقط میتونم بفهمم که هنگام بوت لودر چیزی اشتباه است اما در فایل رایگان دانلودی نوشته بود( no و ff و 00 و C0 و CF : شناسایی نشدن CPU؛ این مشکل ممکن است ناشی از سوختن سی پی یو، جدا شدن اسلات از برد(لحیم سردی)، سوختن یا لحیم سردی چیپ ها بخصوص چیپ جنوبی و … باشد، بهتر است ابتدا عمل کلیر سیموس را انجام دهید درصورتی که مشکل برطرف نشد، CPU را عوض کنید، چیپ ها را چک کنید، در صورت لزوم بایوس را دوباره پروگرام کنید، کد CF هم معمولا مرتبط با مشکل در چیپ جنوبی و یا CPU و سوکت آن است.) خب بنظر جنابعالی کدامشان برای من درکش بهتر است..؟ «باتشکر فراوان از زحمات ارزنده جنابعالی در کار آموزش به هموطنان عزیز»

    پاسخ
    • سبحان واحد
      سبحان واحد می گوید:

      جواد عزیز سلام. امیدوارم حالتون عالی باشه.
      مواردی که فرمودین را درک میکنم و فرمایشات کاملا درسته و حق میدم به شما . چون درک کد ها زمانی که پیش زمینه برای تعمیر مادربرد ندارید بسیار دشوار هست.
      البته موردی که هست این هست که ما ترجمه ی کد ها را قرار دادیم . یعنی کد های دیباگر . در دفترچه اصلی هم به همین صورت توضیحات کد ها ارائه شده . تمیرکار طبق دانسته های خود باید عیب را مشخص کند .
      اگر از خرید رو ناراضی هستید لطفا شماره کارت و مشخصات نام و نام خانودگی را ارسال فرمایید تا مبلغ عودت داده شود
      از بابت اینکه توضیحات مناسب برای محصول برای شما ارائه نشده پوزش میطلبم
      سپاس

      پاسخ
  7. جواد
    جواد می گوید:

    با تشکر از انتقاد پذیری جنابعالی و همکاران زحمتکش شما جواد ***** شماره کارت ************8232 بانک پارسیان

    پاسخ
  8. محسن
    محسن می گوید:

    با سلام سی پی یو را روی مادر برد نصب میکنم کامپیوتر خاموش میکنه درکل اتصالی میکنه برق پاو قطع و وصل میشه ولی سوکت ۸ پین مادربرد را جدا میکنم خاموش نمیکنه اما تصویر نداره از هرکسی میپرسم بلد نیست نظر شما چیه ؟
    مشخصات سیستم
    مادربرد بایوستار مدل Z270GT8
    کارت شبکه‌ی بی‌سیم توتولینک مدل N300PE
    پردازنده مرکزی اینتل سری Skylake مدل Core i5-6500
    رم دسکتاپ DDR4 دو کاناله 3200 مگاهرتز CL16 گیل مدل Potenza ظرفیت 16 گیگابایت
    هارددیسک اینترنال وسترن دیجیتال مدل Blue WD40EZRZ ظرفیت 4 ترابایت
    منبع تغذیه گرین مدل GP650A-UK PLUS
    همه قطعا اکبنا و پلمپ بودن تازه اسمبل شده
    یه نکته دیگه موقعی که سوکت ۸ پین وصله ولی سی پی یو روش نیست خاموش نمیکنه فقط زمانی که سی پی یو روشه و سوکت ۸ پین وصله اتصالی میکنه بنظرم چون کلا خاموش میشه بعد ۱۵ ثانیه ای روشن میشه و همین عمل تکرار میشه بازر هم یکسره بوق میزنه اما سی پی یو روش نیست یا سوکت ۸ پین وصل نیست بوق نمیزنه یه صفحه نمایش داره مادر برد که عدد ۵۵ رو هم نشون میده پاور رو روی کامپیوتر دیگه تست کردم سالمه اگر امکانش هست راهنمایی کنید چون از هرکی میپرسم بلد نیست ؟

    پاسخ
    • سبحان واحد
      سبحان واحد می گوید:

      درود
      اتصالی ندارید
      ایراد از مدار تغذیه سی پی یو هم نیست
      ایراد را باید در شناسایی رم و مدارات مربوطه بررسی کنید
      به یک مرکز مجاز برای بررسی عیب مراجعه نمایید
      سپاس

      پاسخ
  9. محمد
    محمد می گوید:

    سلام استاد لینک دانلود خطای 404 میده امکان اصلاحش واستون مقدور هستش؟

    پاسخ
  10. محمد
    محمد می گوید:

    و اینکه واسه من زبانش فرقی نداره جامع و کامل بودنش مهم هستش ، با تشکر

    پاسخ
  11. مصطفی ملکی
    مصطفی ملکی می گوید:

    با سلام مهندس من نتونستم دفترچه فارسی کد دیبگر رو دانلود کنم همش ارور ۴۰۴ میاد رو صفحه فیلتر شکن هم روشن کردن باز جواب ندادبا تشکر از راهنمایی شما

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *